مرز دوغارون فرصت مناسبی برای اشتغال و توسعه اقتصادی است

مرز دوغارون فرصت مناسبی برای اشتغال و توسعه اقتصادی است

[av_textblock size=” font_color=” color=” av-medium-font-size=” av-small-font-size=” av-mini-font-size=” av_uid=’av-jrsy7z3p’ custom_class=” admin_preview_bg=”]
مدیرکل دفتر امنیتی و انتظامی استانداری خراسان رضوی گفت: مرز دوغارون در شرق کشور فرصت مناسبی برای ایجاد اشتغال و توسعه اقتصادی در خراسان رضوی است.
به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه ویژه اقتصادی دوغارون، محمدحسین صالحی در کارگروه ساماندهی مبادی مرزی که در فرمانداری تایباد برگزار شد، عنوان کرد: این معبر رسمی در شمال ‌شرق خراسان رضوی به علت همجواری با کشور افغانستان روزانه شاهد تردد بیشماری مسافر و خودروهای ترانزیت است که می‌تواند دغدغه‌های معیشتی و اقتصادی مرزنشینان استان را برطرف کند.
وی با اشاره به اهمیت مبارزه با کالاهای قاچاق افزود: در راستای حمایت از تولید ملی و توسعه اشتغال در کشور، تمام دستگاه‌های اجرایی مستقر در مبادی ورودی استان به ویژه مرز دوغارون باید مبارزه با هر گونه قاچاق را در دستور کار خود قرار داده و نسبت به این موضوع اهتمام ویژه داشته باشند.
مدیرکل امنیتی و انتظامی خراسان رضوی اظهار کرد: این معبر رسمی پل اتصالی این استان با کشور افغانستان و برخی کشورهای آسیای میانه است از این‌رو ساماندهی مرزها حائز اهمیت بوده و در توسعه اقتصادی کشور تأثیرگذار است.
حسین شرافتی‌راد، فرماندار تایباد نیز در ادامه این جلسه گفت: ساماندهی مرز دوغارون سبب خواهد شد تولید، اشتغال، صادرات و ترانزیت با توجه به منافع ملی در این منطقه رونق پیدا کند.
وی افزود: تمام سازمان‌ها و نهادهای دولتی و خصوصی در این گذرگاه رسمی وظایفی دارند که باید در چارچوب رعایت قوانین و پیروی از منویات رهبری، اجرا شود.
وی ادامه داد: در شرایط حساس اقتصادی که با طراحی دشمنان بر جامعه حاکم شده است، برقراری امنیت و ساماندهی عبور و مرور از این معبر رسمی بسیار مهم بوده و می‌تواند در خنثی کردن نقشه شوم دشمنان در خصوص قاچاق کالا و ناامنی در مناطق مرزی نقش بسزایی ایفا کند.
فرماندار تایباد مطرح کرد: گمرک دوغارون با قدمت ۱۰۰ سال یکی از مهمترین گمرکات صادراتی ایران محسوب می‌شود و سالانه بالغ بر یک میلیارد دلار انواع کالا از این گمرک به افغانستان صادر می‌گردد.
[/av_textblock]

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هشت − یک =