تلاش منطقه ویژه اقتصادی دوغارون در راستای ایجاد اشتغال برای جوانان بومی

تلاش منطقه ویژه اقتصادی دوغارون در راستای ایجاد اشتغال برای جوانان بومی

[av_textblock size=” font_color=” color=” av-medium-font-size=” av-small-font-size=” av-mini-font-size=” av_uid=’av-jrsye8q7′ custom_class=” admin_preview_bg=”]

مدیر اجرایی منطقه ویژه اقتصادی دوغارون گفت: منطقه ویژه اقتصادی دوغارون با واقع شدن در نقطه صفر مرزی کانون مهم و اصلی مبادلات اقتصادی ایران با کشور افغانستان و کشورهای شرق آسیای میانه به شمار می‌رود.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل منطقه ویژه اقتصادی دوغارون، سید حسین آقایی اظهار کرد: موقعیت ممتاز این منطقه در همجواری با ولایت هرات که قطب اصلی اقتصاد کشور افغانستان می‌باشد، محیطی امن را برای فعالیتهای تولیدی، بازرگانی و خدماتی فراهم نموده است.

وی گفت: در حال حاضر عمده درآمد مردم شهرستان تایباد از طریق کشاورزی می‌باشد که متاسفانه به دلیل خشکسالی‌های پی در پی رونق چندانی ندارد و منطقه ویژه اقتصادی دوغارون تلاش کرده در راستای اقتصاد مقاومتی و ایجاد اشتغال برای جوانان بومی شهرستان گامهای موثری بردارد.

آقایی افزود: راه‌اندازی فرصت‌های شغلی جدید و ارتقای سطح اشتغال منطقه، پیگیری سیاستهای توسعه منطقه‌ای، احداث قطب‌های اقتصادی و صنعتی و ایجاد محیط امن برای جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی از مهمترین اهداف تشکیل منطقه ویژه اقتصادی  دوغارون می‌باشد.

مدیر اجرایی منطقه ویژه اقتصادی دوغارون ادامه داد: در فاز اول منطقه ویژه اقتصادی دوغارون یک واحد کارخانه فرآوری برنج، کارخانه روغن کشی کنجد و شرکت پخش گاز مایع فرگاز با بهره‌گیری از نیروهای بومی در حال فعالیت است.

وی با بیان اینکه در ۹ ماه ابتدایی سال جاری در صادرات کالا به کشور افغانستان از منطقه ویژه اقتصادی دوغارون نسبت به مدت مشابه سال گذشته در وزن ۵۴ درصد و در ارزش دلاری ۱۸۰ درصد افزایش داشته است، خاطرنشان کرد: آهن‌آلات، مصالح ساختمانی، قیر، سوخت، مواد غذایی و MDF از مهمترین کالاهای صادراتی به کشور افغانستان از منطقه ویژه اقتصادی دوغارون می‌باشد.

آقایی با تاکید بر رضایتمندی رانندگان و تجار فعال در منطقه ویژه اقتصادی دوغارون، گفت: با همکاری مرزبانی، گذرنامه و گمرک دوغارون تدبیری صورت گرفته که روزهای جمعه و ایام تعطیل نیز در منطقه ویژه اقتصادی دوغارون خدمات لازم به رانندگان ارائه شود و امیدواریم این اقدامات رضایتمندی تجار و صاحبان کالا را به همراه داشته باشد.

وی افزود: در آینده نزدیک و با همکاری نهادهای حاکمیتی در مرز دوغارون و تسریع در روند ورود و خروج کامیون‌های افغانستانی، مدت زمان توقف به حداقل کاهش یافته و از ترافیک و ازدحام کامیونها در منطقه ویژه اقتصادی دوغارون جلوگیری خواهد شد.

[/av_textblock]

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

19 + هشت =