مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی دوغارون؛ راه اندازی و توسعه کریدور شرق از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی دوغارون؛  راه اندازی و توسعه کریدور شرق از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است

به گزارش روابط عمومی منطقه ویژه اقتصادی دوغارون مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی دوغارون گفت: راه اندازی و توسعه کریدور شرق از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

مریم قویدل مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی دوغارون در حاشیه نخستین نشست کارگروه توسعه کریدور شرق کشور در منطقه آزاد چابهار در جمع خبرنگاران اظهار داشت: کریدورهای حمل و نقلی جاده‌ای شریان‌های حیاتی در کالبد اقتصاد هستند و از جمله مهم‌ترین پیش نیازهای پیشرفت تلقی می‌شوند.

وی گفت: راه اندازی و توسعه کریدور شرق از منظر بین المللی می‌تواند زمان، هزینه و دسترسی کشورهای شرق و جنوب شرق آسیا به منطقه آسیای میانه را به شکل قابل توجهی کاهش دهد.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی دوغارون افزود: توسعه پایدار مناطق محروم شرق کشور و افزایش نقش و سهم کشور در ترانزیت کالا و حمل و نقل بین المللی از اصلی‌ترین اهداف توسعه کریدور در شرق کشور می‌باشد.

وی افزود ایجاد مزیت‌های رقابتی در کریدور شرق برای فعالیت ترانزیتی و حمل و نقل، جذب سرمایه‌گذار داخلی و خارجی و استانداردسازی، ساده سازی و هماهنگ سازی قواعد و تشریفات گمرکی از راهبردهای توسعه کوریدور شرق کشورمی‌باشد.

مریم قویدل خاطرنشان کرد توسعه نامتوازن حلقه‌های زنجیره کریدور شرق، وجود حلقه‌های مفقوده در زنجیره زیرساخت‌های کریدور و ناشناخته بودن کریدور شرق در نزد تاجران بین‌المللی و شرکتهای حمل و نقل خارجی از موانع و چالشهای پیش روی توسعه کریدور شرق می باشد.

شایان ذکر است در حاشیه این نشست مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی دوغارون از  بندر شهید بهشتی، بندر شهید کلانتری و همچنین مرکز کنترل ترافیک دریایی چابهار بازدید کرد.

 

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هشت − هفت =