منشور اخلاقی منطقه ویژه اقتصادی دوغارون

منشور اخلاقی منطقه ویژه اقتصادی دوغارون
ما مدیران و کارکنان منطقه ویژه اقتصادی دوغارون همگی معتقدیم که تحقق اهداف سازمان نیازمند مشارکت گروهی، هماندیشی، همراهی و همافزایی نیروی انسانی و پاسخگویی شایسته به درخواستهای مراجعین و کسب رضایت ارباب رجوع میباشد، لذا در راستای ارتقای کیفیت اقدامات، به خصوص در امر مقدس و مهم خدمترسانی به مردم شریف منطقه، مفاد این پیماننامه را به عنوان منشور اخلاقی و رفتارسازمانی مدیران و کارکنان منطقه ویژه اقتصادی دوغارون، سرلوحه تصمیمات و اقدامات خود قرار می دهیم.
احترام به اصول اخلاقی
- بستر سازی فرهنگ پاسخگو بودن در مقابل ارباب رجوع و رفتار توام با متانت و خوشرویی
- رعایت اصول اخلاقی و صفات معنوی از جمله عدالت و انصاف، پرهیز از توصیه، سفارش و تبعیض در ارائه خدمات به ارباب رجوع
- پایبندی به قانونگرایی و رعایت دقیق آییننامهها و مقررات
- خوشرويي و متانت نسبت به همكاران و مراجعان
- پرهيز از شايعهسازي، تهمت، غيبت، خبرچيني و هر اقدامي كه صميميت و اعتماد همكاران را تضعيف نمايد
الزام به نظم و انضباط اداری
- رعایت نظم و آراستگی فردی در محیط کار
- وقت شناسی و حضور به موقع در محل کار
- تلاش و جدیت در انجام مطلوب وظایف محوله
- بررسی دقیق و سریع درخواست مراجعین، ارائه پاسخ مستدل و منطبق با قوانین و مقررات به ارباب رجوع
- انتقادپذیری، استقبال از نظرات، انتقادات و پیشنهادات سازنده مراجعین
- تلاش برای حذف تشریفات زائد اداری و سهولت در کار
- زمانبندی فعالیتها و انجام آنها بر اساس زمانهای پیشبینی شده
برخورد مناسب با ارباب رجوع
- راهنمايي و ارائه خدمات مشفقانه به ارباب رجوع در اسرع وقت و تلاش جهت تامين نيازهاي منطقي و رضايتمندي آنان
- اطلاعرسانی به ارباب رجوع در خصوص محل استقرار، وظایف و گردش کار واحدهای سازمانی
- ارائه اطلاعات لازم و مشاوره مورد نیاز جهت انجام مطلوب کار ارباب رجوع
- تلاش به منظور تضمین اطمینان ارباب رجوع در برخورداری از حقوق قانونی خود
اعتقاد به نوآوری و خلاقیت در کار
- ایمان به کار به عنوان عبادت و نعمت الهی و رکن تعیین کننده در سرنوشت مردم و تعالی فردی و سازمانی
- اعتقاد به سلامت، صداقت، دانایی، خلاقیت و نوآوری در کار
- كوشش در جهت افزايش دانش و مهارتهاي شغلي
رعایت وجدان کاری
- استفاده صحیح از اختیارات و قدرت سازمانی
- احساس مسوولیت نسبت به حرفه و سازمان متبوع
- احساس مسوولیت و تعهد در قبال ارباب رجوع
- رازداري و خودداري از افشای اسناد و مدارك محرمانه و اسرار و اطلاعات مشتريان
- استفاده مناسب و بهینه از اموال، منابع و امکانات جهت تحقق اهداف سازمان، رعایت دقت، سرعت، کیفیت، صحت و سلامت انجام کار
- جلوگيري از اسراف و مصرف بيهوده امكانات و اموال سازمان
- درك صحيح اهداف سازمان و همسو نمودن اهداف فردي با آن
ایجاد محیط صمیمی و آرام برای همکاران
- ارائه اطلاعات لازم به همكاران جهت انجام خدمات بهينه و تسريع در اجراي امور به نحو مطلوب
- حفظ کرامت نیروی انسانی به عنوان سرمایه انسانی سازمان
- ارائه تصویر زیبا از اهداف سازمان و درک صحیح از سیاستها، ماموریتها و شرح وظایف سازمانی
- هم فکری و مشارکت گروهی در انجام امور و ارتقای سطح کیفیت خدمات و اصلاح روشهای انجام کار
- توجه ویژه به اصل شایستگی در انتصابات و توزیع امکانات و فرصتها
- اعتلای فرهنگ کار پویا و بالنده به عنوان یک منش سازمانی
- تلاش در جهت ارتقای سطح دانش، بینش و مهارت شغلی
تلاش در راستای ارتقای سلامت نظام اداری
- انجام وظايف به صورت مؤثر و كارآمد همراه با سرعت و دقت و منطبق با قوانين و مقررات سازماني
- خودداری و جلوگیری از انجام هر گونه مظاهر فساد اداری از قبیل توصیه، سفارش، رابطه، اخذ هدیه و …