کاشت 3000 اصله نهال در مسیر ورودی از مرز افغانستان توسط منطقه ویژه اقتصادی دوغارون

کاشت 3000 اصله نهال در مسیر ورودی از مرز افغانستان توسط منطقه ویژه اقتصادی دوغارون

3000 اصله نهال در مسیر ورودی کشورمان از مرز افغانستان توسط منطقه ویژه اقتصادی دوغارون غرس شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل منطقه ویژه اقتصادی دوغارون، فرامرز سلطانی، مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی دوغارون با اعلام این خبر افزود: متاسفانه مسیر و مبلمان ورودی کشورمان از افغانستان در زمینه پوشش گیاهی بسیار ضعیف است و به همین دلیل تصمیم گرفته شد در این مسیر تعداد 3000 درخت کاشته شود.

وی ادامه داد: این پروژه یک ماه پیش با حضور استاندار خراسان رضوی آغاز شد و تاکنون 2000 درخت غرس شده و باقیمانده پروژه نیز تا پایان سال جاری اجرا خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: برای این 18 کیلومتر درختکاری اعتباری بالغ بر 300 میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی دوغارون با اشاره به منطقه بیابانی مسیر مرز افغانستان ادامه داد: این پروژه درختکاری باعث کاهش مشکلات ناشی از شن‌های روان می‎شود و منظر زیبایی در ورودی کشورمان ایجاد خواهد کرد.

سلطانی بر توجه ویژه به مسائل زیست محیطی به خصوص در حوزه ایجاد فضای سبز در منطقه ویژه اقتصادی دوغارون تاکید کرد و افزود: این موضوع از نیازهای ضروری منطقه محسوب می‌شود و مسلما رعایت بهداشت محیط زندگی و کسب و کار و توجه به توسعه آن باید متوازن با برنامه‌های اقتصادی باشد چرا که حفظ طبیعت و محیط زیست نه تنها متعلق به نسل امروز بوده بلکه به نسل‌های آینده اختصاص دارد.

پاکسازی محیط زیست مسیر تایباد تا مرز دوغارون از دیگر اقدامات زیست محیطی منطقه ویژه اقتصادی دوغارون بوده که سلطانی در این باره توضیح داد: متاسفانه در مسیر تایباد – دوغارون ناهنجاری‌های زیست محیطی و ضایعات پلاستیکی پراکنده است که با توجه به ترانزیتی بودن این مسیر، چنین وضعیتی در شان مردم و کشور عزیزمان نیست و به همین دلیل منطقه ویژه اقتصادی دوغارون با همکاری فعالان محیط زیست نسبت به پاکسازی آن اقدام کرد.

وی با تاکید بر حفظ محیط‌زیست به عنوان یک وظیفه همگانی افزود: حفظ محیط زیست و پاکیزه نگه داشتن محیط زندگی‌مان که متعلق به نسل‌های آینده است، وظیفه همگان بوده و همه آحاد این مرز و بوم باید با جدیت و تلاش در حفظ و حراست آن کوشا باشند و از دوستداران محیط زیست تقاصا می‌شود منطقه ویژه را در بسط و توسعه فرهنگ پاسداشت و توسعه محیط زیست یاری کنند.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی دوغارون تصریح کرد: وظیفه همه است که با جدیت در مسیر حمایت از محیط زیست گام بردارند و خوشحالم که منطقه ویژه اقتصادی دوغارون هم سهم کوچکی در این مسیر دارد.

سلطانی تصریح کرد: منطقه ویژه اقتصادی دوغارون آمادگی دارد هر گونه اقدام لازم در این زمینه را انجام دهد.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

7 + 18 =