نشست مسوولان معین اقتصادی با فرماندار شهرستان تایباد

نشست مسوولان معین اقتصادی با فرماندار شهرستان تایباد

مدیر اجرایی منطقه ویژه اقتصادی دوغارون و مدیر اجرایی معین اقتصادی شهرستان با فرماندار تایباد دیدار و گفت‌وگو کردند.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل منطقه ویژه اقتصادی دوغارون، مهندس محسن سیاح، فرماندار شهرستان تایباد در این دیدار گفت: در گام نخست معین اقتصادی شهرستان تایباد بایستی ظرفیت‌های شهرستان را شناسایی کرده و در مرحله عملیاتی به اجرا درآورد.

وی افزود: معین اقتصادی شهرستان تایباد باید تلاش کند چرخه اقتصادی مردم روستاها با شتاب بیشتری حرکت کند تا بتوایم اشتغال را در روستا افزایش دهیم.

سیاح با اشاره به شعار سال گفت: بایستی بازارها و نیازها شناسایی شوند تا بتوان تولید را در شهرستان بیشتر از گذشته رونق دهیم.

مهندس عبدالناصر شاهی، مدیر اجرایی معین اقتصادی شهرستان تایباد نیز در این دیدار گفت: معین اقتصادی در شهرستان به نوعی هدایت مردم را در امر سرمایه‌گذاری بر عهده دارد تا جلوی هدر رفت سرمایه‌های مردم گرفته شود.

وی ادامه داد: در معین اقتصادی شهرستان تلاش خواهیم کردم مزیت رقابتی در سرمایه‌گذاران ایجاد شود که این مهم اگر محقق گردد، ایجاد اشتغال در شهر و روستاهای  شهرستان را در پی خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه شناخت و نیازسنجی لازمه هر کاری است، افزود: شهرستان تایباد دارای فرصت‌های بالقوه است و بایستی این فرصت‌ها بالفعل شود.

مدیر اجرایی معین اقتصادی شهرستان تایباد افزود: در گام نخست معین اقتصادی شهرستان تایباد از شرکت تعاونی زنان روستایی سبز تایباد حمایت کرده است که طی تفاهم‌نامه صورت گرفته با این شرکت، میزان اشتغال‌زایی طی مدت 6 ماه از 22 درصد به 100 درصد افزایش خواهد یافت.

سید حسین آقائی، مدیر اجرایی منطقه ویژه اقتصادی دوغارون نیز گفت: شهرستان تایباد از ظرفیت‌های بسیار بالایی برخودار است که این ظرفیت‌ها می‌بایست در جهت اشتغال‌زایی به بهترین شکل ممکن مدیریت شوند.

وی تصریح کرد: در شهرستان مرزی تایباد نیروهای نخبه و مدیر زیادی وجود دارد که باید از این نیروها استفاده شود؛ یک کارگروه قوی با حضور این نیروها در قالب معین اقتصادی شهرستان تشکیل گردد و بر روی طرح‌های زود بازده فعالیت کنند تا مردم روستا زودتر به اندوخته‌های خود دست پیدا کنند.

وی بیان کرد: باید اعتماد مردم روستاها را جلب کنیم تا بتوانیم سرمایه و اندوخته خود مردم روستا را در جهت اشتغال و توسعه روستاها بکار گیریم.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سه − یک =