معاونت هماهنگی و امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی تاکید کرد؛ به دنبال توسعه ترانزیت در خراسان رضوی هستیم

معاونت هماهنگی و امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی تاکید کرد؛  به دنبال توسعه ترانزیت در خراسان رضوی هستیم

معاون هماهنگی و امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: با توجه به ظرفیت هایی که در استان وجود دارد و رقبت کشور های همسایه به دنبال توسعه ترانزیت در خراسان رضوی هستیم

به گزارش روابط عمومی منطقه ویژه اقتصادی دوغارون، علی رسولیان ظهر چهارشنبه در نشست خبری فرصت های سرمایه گذاری ایران و افغانستان در منطقه ویژه اقتصادی دوغارون که در محل هنل پردیسان مشهد برگزار شد، اظهار کرد: مهم ترین سیاستی که در حال حاضر در کشور اجرا می شود تقویت اشتغال و توجه به رونق اقتصادی و بهبود معیشت مردم است و رسیدن به آن از راهی به‌جز استفاده از ظرفیت های سرمایه گذاری محقق نمی شود.

وی افزود: خراسان رضوی با توجه به اینکه محور ترانزیت منطقه است و وجود مضجع شریف امام رضا علیه السلام که سالانه گردشگران زیادی را به خود جذب می کند، ظرفیت های زیادی برای سرمایه گذاری دارد.
همچنین ما بازار بسیار مناسبی در کشور های همسایه جمهوری اسلامی ایران به خصوص خراسان رضوی داریم؛ اشتراکات فراوان، سوابق گسترده و همکاری های زیادی که میان کشور های همسایه وجود دارد، اهمیت موضوع را نمایان می کند.

معاون هماهنگی و امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی ضمن تاکید بر تمرکز در توسعه به صادرات به بازارهای موجود، تصریح کرد: ما به دنبال توسعه ترانزیت در خراسان رضوی و تقویت مبادلات مرزی با کشور افغانستان هستیم که یکی از بهترین مسیرهای سرمایه گذاری مسیر های دوغارون و سرخس هستند.

رسولیان با تاکید بر اینکه امکان ایجاد صنایع بسته بندی در دوغارون به جد وجود دارد، ادامه داد: فرآوری معادن، خدمات پزشکی، توریست درمانی از جمله ظرفیت های این منطقه است که جدی گرفته نشده است بنابراین برنامه ای پیش بینی شده است که در یک بازه زمانی مشخص، زیر ساخت های لازم و امکان حضور فعالان اقتصادی دو کشور ایجاد شود که این ظرفیت و تقاضا برای تقویت بنگاه اقتصادی وجود دارد.

وی در توضیح وضعیت اجرایی طرح مثلث اقتصادی در استان، گفت: بالغ بر 510 کسب و کار در روستا ها تعریف شده و 143 معین اقتصادی در حال اجرا طرح هستند که بخش دوم این تفاهم نامه، تفاهم نامه های سرمایه گذاری است. امروز ما از تمامی سرمایه گذاری که می خواهند در استان فعالیت اقتصادی انجام دهند، حمایت جدی کنیم و برای تحقق آن تعامل حداکثری در استان ایجاد شده است و همه پای کار آمده اند.

معاون هماهنگي و امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی اضافه کرد: تا الان هزار 125 تفاهم نامه همکاری امضا شده است؛ ما در مشهد مشکلات زیادی در خصوص پروژه های عمرانی به خصوص پروژه های مربوط به منطقه ثامن داشتیم که طرح مثلث اقتصادی در رفع آن ها موثر بوده است.
همچنین مرکز خدمات سرمایه گذاری استان موظف شده است که برای طرح های بزرگ به طور مستقیم اقدام کند.

رسولیان تاکید کرد: ما برای اینکه توان اقتصادی مردم را بالا ببریم راهی جز حمایت از بخش خصوصی، توانمندسازی مردم و حمایت از ایجاد اشتغال نداریم.
اگر نگاه حمایت گرانه از سرمایه گذاری در همه وجود داشته باشد من قول می دهم که ظرفیت های جمهوری اسلامی توان ایجاد رفاه برای جامعه را دارد.