مشاور رییس جمهور در امور افغانستان در حاشیه بازدید از منطقه ویژه اقتصادی دوغارون مطرح کرد : کشورهای همسایه نسبت به تحولات افغانستان بی‌تفاوت نباشند+ گزارش تصویری

مشاور رییس جمهور  در امور افغانستان در حاشیه بازدید از منطقه ویژه اقتصادی دوغارون مطرح کرد : کشورهای همسایه نسبت به تحولات افغانستان بی‌تفاوت نباشند+ گزارش تصویری

مشاور رئیس جمهور در امور افغانستان گفت: کشورهای همسایه نباید نسبت به تحولات افغانستان بی تفاوت باشند و باید همکاری‌های خود را با ملت افغانستان توسعه دهند.

به گزارش روابط عمومی منطقه ویژه اقتصادی دوغارون ، حسن کاظمی قمی امروز درحاشیه بازدید از منطقه ویژه اقتصادی دوغارون اظهارداشت: کشورهای همسایه نباید نسبت به تحولات افغانستان بی تفاوت باشند و باید همکاری‌های خود را با ملت افغانستان توسعه دهند.

وی افزود: مدیریت واحد مرزها یکی از مولفه‌های همانگی فعالیت‌های اقتصادی  است و مرزها در دیپلماسی روابط بین الملل نقش تاثیرگذاری دارند و در این مسیر بخش خصوصی و سرمایه گذاران خارجی نیز می‌توانند نقس بسزایی داشته باشند.

مشاور رئیس جمهور در امور افغانستان با بیان اینکه امیدواریم درآینده نزدیک شاهد روان‌سازی مراودات تجاری در مرز دوغارون باشیم تصریح کرد:در سفری که به کابل صورت گرفت، یک کارگروه در حوزه فعالیت های علمی، فرهنگی و آموزشی بین 2 کشور شکل گرفت که در قالب آن، اقدامات فرهنگی از جمله برگزاری نمایشگاه، همکاری های دانشگاهی در زمینه علوم انسانی، پزشکی و مهندسی انجام می‌شود.

امیدجهانخواه، ناظر گمرک استان خراسان رضوی نیز با بیان این مطلب که بیش از50 درصد صادرات کشور از مرز دوغارون انجام می‌شود اظهارداشت: در7 ماهه امسال 596 هزار تن انواع کالا به ارزش 316 میلیون دلار از خراسان رضوی به افغانستان صادر شده است.

وی افزود: میزان کالای صادر شده خراسان رضوی در سال جاری به کشور افغانستان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از لحاظ وزنی 46 درصد و از لحاظ ارزشی 35 درصد کاهش داشته است.