رییس جامع سرمایه گذاران افغانستانی مقیم خراسان رضوی حضور سرمایه گذاران افغانستانی در تمامی حوزه های اقتصادی ایران

رییس جامع سرمایه گذاران افغانستانی مقیم خراسان رضوی  حضور سرمایه گذاران افغانستانی در تمامی حوزه های اقتصادی ایران

به گزارش روابط عمومی منطقه ویژه دوغارون، علیررضا یوسفیان در نشست خبری فرصت های سرمایه گذاری ایران و افغانستان در منطقه ویژه اقتصادی دوغارون که در محل هتل پردیسان مشهد برگزار شد، اظهار کرد:

حدود یکسال و نیم است که بر آن شدیم که انجمنی را تشکیل دهیم که سرمایه گذاران افغانستانی مقیم ایران در آن حضور دارند و هم اکنون در اصناف مختلف نظیر هتلداری، حوزه تولیدات و کارخانهها ، تولید پوشاک و البسه، ساختمان های مسکونی و آژانس های هواپیمایی سرمایه‌گذاران، در حال انجام فعالیت های اقتصادی هستند.

وی افزود: در حوزه معدن و صنعت نیز هم اکنون سرمایه‌گذارانی داریم که استخراج و فرآوری معادن را بر عهده دارند. هم چنین در تمامی بخش هایی که اشتغال زایی دارد، وارد شده ایم.

رییس جامع سرمایه‌گذاران افغانستاني مقیم خراسان رضوی تصریح کرد: سرمایه‌گذاران سفیران بدون مرزی هستند که اگر ایران را مقصد خود می دانند، به دلیل هم دینی و هم زبانی با مردم ایران است. همچنین راه اندازی کارخانجات تعطیل و نیمه تعطیل را پیگیری می کنند به این دلیل که اشتغال زایی از نیت هایی است که رزق و روزی را در کار زیاد می کند.

یوسفیان با اشاره به مشکلات سرمایه گذاری در ایران، گفت: با وجود تلاش های صورت گرفته اما هنوز هم مشکلاتی وجود دارد که اگر رفع شوند، سرمایه‌گذاری در همه بخش ها بیشتر خواهد شد.
ما آمادگی این را داریم که در سر کنسولگری افغانستان در مشهد که هر سرمایه‌گذار که بخواهد وارد افغانستان شود، تسهیلات ورود را برا
وی با بیان اینکه در ورود ارز را به استان، مشکل داریم، اضافه کرد: اگر این امکان فراهم شود که سرمایه های کوچک افغانستانی های مقیم ایران به صورت هلدینگ در پروژه ها شریک شود، اتفاقات بسیار بهتری در این حوزه رخ خواهد داد