دبیر گردهمایی فرصت های سرمایه گذاری منطقه ویژه اقتصادی دوغارون: طرح هوشمند سازی مرز دوغارون هفته آینده بهره‌برداری می شود.

دبیر گردهمایی فرصت های سرمایه گذاری منطقه ویژه اقتصادی دوغارون: طرح هوشمند سازی مرز دوغارون هفته آینده بهره‌برداری می شود.

دبیر گردهمایی فرصت های سرمایه گذاری منطقه ویژه اقتصادی دوغارون :
طرح هوشمند سازی مرز دوغارون هفته آینده بهره‌برداری می شود

به گزارش روابط عمومی منطقه ویژه اقتصادی دوغارون، محمد حسن موسی زاده ظهر چهارشنبه در نشست خبری فرصت های سرمایه گذاری ایران و افغانستان در منطقه ویژه اقتصادی دوغارون که در محل هتل پردیسان مشهد برگزار شد، اظهار کرد: طی یک طرح مطالعاتی 6 ماهه در خصوص مرز دوغارون به سه نتیجه اساسی رسیدیم که موضوع اول بستر نقل و انتقالات و ترانزیت کالا است که بازرسی آن دستی انجام می شود و دستگاه های ایکس ری برای آن وجود ندارد.

وی افزود: موضوع دیگر ایستایی و توقف بیش از حد ماشین ها است که به دلیل نقطه اختلافی مرز ایران و دوغارون سال ها است موجب کندی می شود.

دبیر گردهمایی فرصت های سرمایه گذاری ایران و افغانستان در منطقه ویژه دوغارون تصریح کرد: به دلیل اینکه بستر هوشمند سازی اینترنتی در این منطقه وجود ندارد کامیون های وارد شده، با خوابه چند روزه مواجه می شوند. که با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی قرار بر تجهیز و هوشمند سازی شد و اولین نصب ایکس ری که ظرف چند دقیقه بازرسی را انجام خواهد داد، صورت خواهد گرفت.

موسی زاده ادامه داد: با توسعه زیر ساخت از طریق فناوری اطلاعات اپلیکیشنی را فراهم خواهیم کرد که تمام افرادی که می خواهند به منطقه بیایند ساعت ورود، پارکینگ و مواردی نظیر آن برایشان از قبل مشخص شده باشد.

وی با بیان این موضوع که کیفیت کالایی هایی که قرار داد بسته می شود، با بار تحویلی گاها متفاوت است، گفت: کلنگ زنی سایت پلن بازار مبادلات تجاری را نیز هفته آینده خواهیم داشت که هر تولید کننده می تواند در این مکان حضور پیدا کند و روند کار را با مذاکره حضوری طی کند؛ بنابراین دیگر تاجران افغان برای خرید کالا مجبور به سفر به شهرهای مختلف ایران نیستند و در مرز می توانند خریدشان را انجام دهند.