تقدیر رییس اتاق بازرگانی مشترک ایران و افغانستان در هرات از اقدامات منطقه ویژه اقتصادی دوغارون

تقدیر رییس اتاق بازرگانی مشترک ایران و افغانستان در هرات از اقدامات منطقه ویژه اقتصادی دوغارون

رییس اتاق بازرگانی مشترک ایران و افغانستان در هرات با تشکر از اقدامات منطقه ویژه اقتصادی دوغارون گفت: با همراهی طرف ایرانی خوشبختانه مشکلات ازدحام در گمرک اسلام قلعه حل شده است.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل منطقه ویژه اقتصادی دوغارون، سلیمان خیل خاطرنشان کرد: هماهنگی کامل با منطقه ویژه اقتصادی دوغارون وجود دارد و خوشبختانه اقدامات خوبی هم انجام شده است تا ازدحام موجود در گمرک حل شود.

وی ادامه داد: گمرک اسلام قلعه از ساعت 7 صبح تا 7 شب فعال شده که این موضوع بدون همکاری طرف ایرانی ممکن نبود.

وی در بیان دیگر اقدامات انجام شده عنوان کرد: خط ویژه‌ای برای کامیون‌های سوخت و گاز بدون نوبت در گمرک افغانستان پیش‌بینی شده تا ماشین‌های سوخت در صف منتظر نمانند.

سلیمان خیل با بیان اینکه فعالیت باسکول نیز در گمرک اسلام قلعه از ساعت 6 صبح تا 7 شب خواهد بود، افزود: طی چند روز گذشته اقدامات مناسبی در این خصوص انجام شده و خدا رو شکر مشکل ازدحام کامیون‌ها حل شده است.

وی با تاکید بر افزایش مراودات میان افغانستان و منطقه ویژه اقتصادی دوغارون گفت: طی دو هفته اخیر تعاملات بسیار خوبی بین دو طرف برقرار شده و در این راستا مشکلات به حداقل رسیده است.

رییس اتاق بازرگانی مشترک ایران و افغانستان در هرات تصریح کرد: این تعاملات اقتصادی میان افغانستان و ایران باید ادامه داشته و گسترش یابد.

سلیمان خیل ادامه داد: موفقیت‌ها و وضعیت فعلی تجارت میان افغانستان و ایران حاصل نشست‌ها و مذاکرات میان اسلام قلعه و منطقه ویژه اقتصادی دوغارون با حضور فرماندار تایباد است که باید از تمام ارگان‌های دخیل در این امر تشکر کرد.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

چهار × 5 =