پس از ۱۱ سال انتظار : فاز یک منطقه ویژه اقتصادی دوغارون اجرایی شد

پس از ۱۱ سال انتظار : فاز یک منطقه ویژه اقتصادی دوغارون اجرایی شد

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی دوغارون ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس از آغاز عملیات فاز یک، شامل محصور نمودن ، آماده سازی و نیرو رسانی با همکاری شهرداری تایباد در منطقه ویژه اقتصادی دوغارون خبر داد.

محمد رستمی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با عنایت به تصویب طرح جامع منطقه ویژه اقتصادی دوغارون پس از ۱۱ سال انتظار در فاز یک طرح جامع حدود۸۰۰ هکتار عملیات اجرایی آن آغاز گردیده است.

وی گفت چون هدف منطقه ویژه اقتصادی دوغارون در اجرای فعالیت‌های عمرانی استفاده از امکانات و نیروهای بومی است در عملیات مذکور از تجهیزات ، امکانات و نیروهای شهرداری‌های محلی استفاده خواهد شد.

مدیرعامل شرکت توسعه و عمران دوغارون بیان داشت: طبق پیش بینی مشاور در اجرای عملیات فاز یک حدود ۴۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری لازم است ،همچنین انتظار می رود حدود ۵ هزار نفر در این مرحله مشغول به کار شوند .

رئیس هیئت مدیره منطقه ویژه افزود در فاز یک صنایع غذایی. خدماتی ، درمانی، کشاورزی، صنعتی،سلولزی، تولیدی و … ایجاد خواهد گردید.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی دوغارون گفت عملیاتی شدن فاز یک باعث خواهد شد شهرستان مرزی تایباد به قطب بزرگ اشتغال در شرق کشور تبدیل شود.
نامبرده ضمن دعوت از سرمایه گذران استانی و کشوری اظهار داشت در تلاش هستیم با مشوق های لازم توان قدرت سرمایه گذاران بومی منطقه را افزایش دهیم تا بتوانند در منطقه سرمایه گذاری نمایند.

خاطرنشان می شود طرح جامع منطقه ویژه دوغارون پس از ده سال در سال گذشته پس از طی نمودن مراحل پژوهشی ، تخصصی و عالی به تصویب رسید و در اردیبهشت ماه سال جاری با تایید هیئت وزیران توسط معاون اول ریاست جمهوری ابلاغ گردید.