استفاده از پتانسیل مرز دوغارون سبب توسعه اقتصادی می‌شود

استفاده از پتانسیل مرز دوغارون سبب توسعه اقتصادی می‌شود

[av_textblock size=” font_color=” color=” av-medium-font-size=” av-small-font-size=” av-mini-font-size=” av_uid=’av-jrsy3ytt’ custom_class=” admin_preview_bg=”]

فرماندار تایباد گفت: منطقه ویژه اقتصادی دوغارون با یک ظرفیت بسیار بالا در شرق کشور قرار دارد و استفاده از پتانسیل این معبر رسمی سبب توسعه اقتصادی می‌شود.

به گزارش روابط عمومی و امور بینالملل سازمان منطقه ویژه اقتصادی دوغارون، حسین شرافتی‌راد در آیین تکریم و معارفه مدیر اجرایی منطقه ویژه اقتصادی دوغارون اظهار کرد: روزانه تعداد بسیاری خودروی ترانزیت از این گذرگاه به صورت رسمی عبور می‌کنند و همچنین صادرات انواع کالا از این طرق به کشور افغانستان انجام می‌گیرد.

وی افزود: منطقه ویژه اقتصادی دوغارون یکی از مناطق مهم برای تجار و بازاریان کشور افغانستان است و قسمت عمده کالاهای مورد نیاز این گروه از طریق این منطقه تامین می‌شود.

نماینده عالی دولت در شهرستان تایباد بیان کرد: با توجه به ظرفیت‌های موجود در این معبر رسمی لازم است مراودات با کشور همجوار افزایش داده شود زیرا این اقدام علاوه بر توسعه اقتصادی اشتغال جوانان بومی را فراهم می‌کند.

در این مراسم از زحمات ۱۱ ساله حسین آخوندزاده تقدیر و طی حکمی از سوی مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی دوغارون، سید حسین آقایی به عنوان مدیر اجرایی این منطقه معرفی شد. آقایی پیش از این مدیر تشریفات مرز دوغارون(CIP) بود.

[/av_textblock]

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

7 + 7 =