معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی: دوغارون باید به مرکز سرمایه گذاری ایران و افغانستان تبدیل شود

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی: دوغارون باید به مرکز سرمایه گذاری ایران و افغانستان تبدیل شود

به گزارش روابط عمومی منطقه ویژه اقتصادی دوغارون، علی رسولیان ظهر چهارشنبه در همایش «فرصت های ویژه سرمایه گذاری ایران و افغانستان در منطقه ویژه دوغارون» که در محل مجتمع ساپکو مشهد برگزار شد، اظهار کرد:هدف ما توسعه مبادلات اقتصادی با کشور افغانستان است نه صرفاتوسعه صادرات؛ باید به این سمت حرکت کنیم که تجارت ما با افغانستان ، تجارتی دو طرفه، منصفانه و برد برد باشد.

وی افزود: بیشترین مشارکت در صنعتی شدن هرات را خراسان رضوی داشته است، همچنین در حوزه ترانزیت ما همکاری های خوبی داریم و نزدیک به دو هزار کامیون افغانی در کشور ما فعال هستند. علاوه براین ها ما کمیته همکاری های خراسان رضوی و هرات را تشکیل داده ایم.

معاون هماهنگی و امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی با بیان اینکه فرصت دوغارون برای دو کشور بی بدیل است و ما از آن به خوبی استفاده نکرده ایم، تصریح کرد:
دوغارون باید به مرکز سرمایه گذاری دو کشور تبدیل شود. در حوزه بهداشت و درمان ، سیاست ما این است که اگر تکنولوژی، توسعه و علمی در اختیار داریم ان را به هرات نیز منتقل کنیم و امروز خوشبختانه شاهد آن هستیم که در هرات بهترین عمل های جراحی در حال انجام است که بخش زیادی از آن توسط پزشکان خراسانی انجام می شود.

وی ادامه داد : خراسان رضوی به دنبال توسعه اقتصادی است و همه در این خصوص هم نظر هستیم، بنابراین باید شرایطی را فراهم کنیم که سرمایه گذاران بهتری در منطقه دوغارون شروع به فعالیت کنند.