دولت لایحه منطقه آزاد دوغارون را زودتر به مجلس ارسال کند

دولت لایحه منطقه آزاد دوغارون را زودتر به مجلس ارسال کند

[av_textblock size=” font_color=” color=” av-medium-font-size=” av-small-font-size=” av-mini-font-size=” av_uid=’av-jrsyilz7′ custom_class=” admin_preview_bg=”]

در جلسه دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور و نماینده تایباد در مجلس شورای اسلامی بر ارسال هر چه سریعتر لایحه منطقه آزاد دوغارون به مجلس تاکید شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بینالملل سازمان منطقه ویژه اقتصادی دوغارون، دکتر جلیل رحیمی جهان‌آبادی، نماینده مردم تربت‌جام، تایباد و باخرز در مجلس شورای اسلامی در خصوص تسریع در ارسال لایحه مناطق آزاد دوغارون تایباد و سرخس به مجلس شورای اسلامی و اهمیت شکل‌گیری مناطق آزاد مذکور در شرق کشور با دکتر مرتضی بانک، مشاور رئیسجمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری – صنعتی و ویژه اقتصادی گفت‌وگو کرده و از وی برای کمک به ارسال سریع این لایحه از دولت به مجلس درخواست مساعدت کرد.

رئیس فراکسیون مرزنشینان مجلس رایزنی انجام شده با کمیسیون اقتصادی مجلس و فراکسیونهای مختلف را به اطلاع دبیر شورای عالی مناطق آزاد رساند و فضای مجلس را برای حمایت از لایحه مذکور مناسب عنوان کرد.

رحیمی در ادامه این دیدار ضمن ابراز رضایت از عملکرد مدیرعامل جدید منطقه ویژه اقتصادی دوغارون عنوان کرد: لازم است دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری – صنعتی و ویژه اقتصادی برای اجرایی شدن فاز ۲ منطقه ویژه اقتصادی دوغارون مساعدت کند.

وی تصریح کرد: راه‌اندازی فاز ۲ منطقه ویژه اقتصادی دوغارون در از بین رفتن انحصار در منافع مرز و ایجاد زمینه برای حضور مردم تایباد در فعالیتها و سرمایه‌گذاری اقتصادی مهم است و به همین دلیل باید مشکل زمین فاز ۲ هر چه سریعتر رفع گردد.

نماینده مردم تربت‌جام، تایباد و باخرز در مجلس شورای اسلامی تحقیق و تفحص مجلس را در راستای شفافیت‌سازی فعالیتهای انجام شده از سوی شرکت‌های بخش خصوصی و واگذاری اختیارات حاکمیتی به افراد حقیقی و حقوقی در دوغارون را لازم و ضروری دانست و خواستار سفر دکتر بانک به تایباد و بازدید از منطقه ویژه اقتصادی دوغارون شد.

دکتر مرتضی بانک، مشاور رئیسجمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری – صنعتی و ویژه اقتصادی نیز در این دیدار ضمن تاکید بر آماده بودن لایحه منطقه آزاد دوغارون، درخواست کرد نماینده مردم تایباد پیگیری لازم را در دولت هم ادامه دهد تا با نظر مساعدت دولت لایحه سریعتر به مجلس ارسال شود.

وی در خصوص رفع مشکل زمین فاز دو منطقه ویژه اقتصادی دوغارون و سفر به تایباد نیز قول مساعدت داد.

[/av_textblock]

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

12 + دوازده =