انتخاب روستاهای اسدآباد دربند و سوران به عنوان پایلوت اجرای طرح مثلث توسعه اقتصادی تایباد

انتخاب روستاهای اسدآباد دربند و سوران به عنوان پایلوت اجرای طرح مثلث توسعه اقتصادی تایباد

روستاهای اسدآباد دربند و سوران به عنوان روستاهای پایلوت برای اجرای طرح مثلث توسعه اقتصادی در شهرستان مرزی تایباد انتخاب شدند.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل منطقه ویژه اقتصادی دوغارون، عبدالناصر شاهی، مدیر اجرایی معین اقتصادی شهرستان تایباد در جلسه ستاد معین اقتصادی که با حضور فرماندار تایباد برگزار شد، اظهار کرد: ایجاد بسترهای لازم برای سرمایه‌گذاری، بررسی ظرفیت‌های اقتصادی و اشتغال‌زایی از اهداف معین اقتصادی در شهرستان تایباد است.

وی ادامه داد: پس از بررسی‌ها و انجام مطالعات صورت گرفته بر اساس ظرفیت‌های اقتصادی روستاهای شهرستان تایباد، روستاهای سوران از بخش میان ولایت و روستای اسدآباد دربند از بخش مرکزی شهرستان تایباد برای اجرای طرح مثلث توسعه اقتصادی انتخاب شدند.

مدیر اجرایی معین اقتصادی شهرستان تایباد با اشاره به شرایط روستای سوران گفت: کشت گلخانه‌ای، بسته‌بندی و فرآوری محصولات گلخانه‌ای  و گردشگری حوزه اصلی کار در این روستا خواهد بود.

شاهی بیان کرد: در روستای اسدآباد دربند نیز در بخش صنعتی، خدماتی و تولیدی، مشاغل خانگی و دام و طیور با محوریت مدل مثلث اقتصادی شهرستان تایباد فعالیت صورت می‌گیرد.

وی افزود: اشتغال‌زایی پایدار در روستا و توانمندسازی مردم روستا از اهداف مهم اجرای مدل مثلث اقتصادی در این روستاهاست.

شایان ذکر است منطقه ویژه اقتصادی دوغارون مسوولیت معین اقتصادی شهرستان تایباد را بر عهده دارد.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

9 − چهار =